Basın İlan Kurumu, yapılacak düzenlemeler öncesinde dijital form aracılığıyla sektörün katılımını sağlayacak
Mevzuat değişikliklerinde katılımcı yaklaşım esas alınıyor
Basın İlan Kurumu, Resmî İlan ve Reklam Yönetmeliğinde yapılması planlanan güncellemeler öncesi sektöre açık çağrıda bulundu. 1 Temmuz 2025 itibarıyla kurumun bik.gov.tr adresinde erişime açılacak çevrimiçi form aracılığıyla, tüm paydaşlar iki ay boyunca görüş ve önerilerini iletebilecek.
Katılım önceki toplantılarla başladı, şimdi çevrimiçi kanalla genişletiliyor
Kuruluşun yürüttüğü hazırlık sürecinde, son bir yılda 11 bölge ve 3 il toplantısı yapıldı. Bu toplantılarda 558 gazete ve 267 internet haber sitesi temsilcisiyle bir araya gelinerek fikir alışverişinde bulunuldu. Ancak toplantılara katılamayan temsilciler için çevrimiçi görüş alma süreci devreye alındı.
Genel Kurul öncesi tüm görüşler dikkate alınacak
Toplanan tüm görüş ve talepler, Kasım 2025’te yapılacak Basın İlan Kurumu Genel Kurulu’nda gündeme alınacak düzenlemeler için temel oluşturacak. Sektörle iş birliğini artırma hedefiyle yapılan bu süreç, şeffaf ve katılımcı bir mevzuat değişikliği anlayışını yansıtıyor.
“Söz hakkı vermeye devam edeceğiz”
Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Cavit Erkılınç, sürece ilişkin yaptığı açıklamada, “Dinlemediğimiz kimse kalmayacak” dedi. Erkılınç, 2023’te yürürlüğe giren mevcut yönetmeliğin de sahadan gelen görüşlerle şekillendiğini, 2024’te ise sektörel ihtiyaçlara göre ek güncellemeler yapıldığını hatırlattı.
“Bugün geldiğimiz noktada yeni gelişmeler doğrultusunda düzenlemelerimizi tekrar ele alıyoruz” diyen Erkılınç, şöyle devam etti: “Bu defa da sadece toplantılarla sınırlı kalmıyor, çevrimiçi bir formla herkesin katkı sunabileceği bir sistem kuruyoruz. Sektörün gelişimine destek verecek tüm önerileri önemsiyor ve teşekkür ediyorum.”