- REKLAM -

Yapay zeka öğretmenlerin yerini alabilir mi?

Son Güncelleme:

Yayın Tarihi:

SAKARYA- Sakarya Üniversitesi Bilim İletişimi Ofisi bünyesinde gerçekleştirilen Bilim Söyleşileri serisinin altıncı konuğu Sakarya Üniversitesi Rektör Yardımcısı ve Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. M. Barış Horzum oldu. 

“İnsan mı öğretir, makine mi? Geleceğin sınıfında kim var?” başlığıyla gerçekleştirilen söyleşide, yapay zekanın öğretmenler üzerindeki etkisi konuşuldu. Şehit Erol Olçok Anadolu Lisesinde gerçekleştirilen programa, Sakarya Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Özer Köseoğlu, Sakarya İl Milli Eğitim Müdürü Coşkun Bakırtaş, akademisyenler ve öğretmenler katıldı.

Pandemi yapay zeka sürecine hazırladı

Yapay zekanın kullanımının artışıyla birlikte sınıflardaki değişimlerden bahseden Prof. Dr. Horzum, tarihsel süreçteki teknolojik gelişmelerden örnekler vererek, yeni gelişmelerin ortaya çıktığı ilk zamanlarda tehdit olarak görüldüğünü hatırlattı. Pandemi süreciyle birlikte dijitalleşmenin hayatın merkezine oturduğunu hatırlatan Horzum, bu dönemin aynı zamanda teknolojiye olan hazır bulunuşluk seviyesini küresel ölçekte yükselttiğini belirtti.

Yapay zekanın sunduğu tüm olanaklara rağmen öğretmenin sınıftaki yerinin hiçbir zaman değişmeyeceğini ifade eden Prof. Dr. Horzum, teknoloji ne noktaya gelirse gelsin insanın bulunmadığı hiçbir alanda kalıcı bir sonucun mümkün olmayacağını söyledi. Öğrenci-öğretmen etkileşiminin öğrenme sürecindeki belirleyici rolüne değinen Horzum, yapılan araştırmaların, öğrencilerin en çok sevdikleri öğretmenlerin derslerinde daha başarılı olduklarını ortaya koyduğunu hatırlattı ve bu güçlü iletişimin yapay zeka ile tam anlamıyla kurulamayacağını vurguladı.

Yapay zeka kullanımının sonuçları paylaşıldı

Yapay zekayla ilgili yapılan araştırmalardan veriler paylaşan Prof. Dr. Horzum, yapay zekayı yardımcı unsur olarak kullanan bireylerin hem akademik başarılarının arttığını hem de zihinsel ve bilişsel özelliklerinde herhangi bir olumsuz değişim yaşanmadığını aktardı. Yapay zekaya tamamen güvenen bireylerin zihinsel kapasitesinde gerileme yaşandığını da belirten Horzum, bu konuda dikkatli olunması gerektiğini dile getirdi.

En büyük sorumluluk öğretmenlerde

Eğitimde fırsat eşitliği bağlamında yapay zekanın nerede konumlandığını da değerlendiren Prof. Dr. Horzum, bu noktada teknolojinin ne kadar erken ya da geç benimsenmesinin avantaj ve dezavantajlarını iyi analiz etmenin önemine dikkati çekti. Teknolojinin beraberinde getirdiği olumsuzlukların önüne geçilmesinde en etkili yolun eğitim olduğunu vurgulayan Prof. Dr. Horzum, bu süreçte en büyük sorumluluğun öğretmenlerde olduğunu ve yapay zeka konusunda kaygı taşımadığını ifade ederek sözlerini tamamladı. 

Prof. Dr. Horzum’un eğitimde yapay zekayla ilgili birçok bilgiyi paylaştığı programı izlemek için Sakarya Üniversitesi Youtube kanalını ziyaret edebilirsiniz.

- REKLAM -spot_img

İlgili Diğer Haberler

Yusuf Alemdar, Engelli Ulaşım Projesi İçin Erdoğan’dan Ödülünü Aldı

Sakarya Büyükşehir Belediyesi, engelli bireylerin şehir içi ulaşımda bağımsız hareket edebilmesini sağlayan "Engelli Bireyler İçin Erişilebilir Ulaşım Destek Sistemi" projesi ile önemli bir ödüle layık görüldü. Proje, “Engelsiz Türkiye Yüzyılı” programı kapsamında Ankara’da düzenlenen etkinlikte, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından...

SAU ‘Araştırma Üniversitesi’ oldu

Sakarya Üniversitesi, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından yürütülen izleme ve değerlendirme sürecinin ardından “Araştırma Üniversitesi” unvanını almaya hak kazandı. Türkiye’de ilk 20 devlet üniversitesi arasına giren Sakarya Üniversitesi, araştırma performansı sıralamasında devlet üniversiteleri arasında 12’nci, genel sıralamada ise A2 kategorisinde 15’inci...

Sakarya Üniversitesi, EngiRank 2025 sonuçlarında mühendislikte uluslararası başarıya ulaştı

Sakarya Üniversitesi (SAÜ), Avrupa merkezli mühendislik ve teknoloji üniversiteleri sıralaması EngiRank 2025’te önemli bir başarıya imza attı. EngiRank’ın 36 Avrupa ülkesinden 300’den fazla üniversiteyi teknik çıktılar üzerinden değerlendirdiği sıralamada, SAÜ dünya genelinde 189’uncu, Türkiye’de ise 12’nci sırada yer aldı. Üniversite,...

Sakarya Üniversitesi’nde Osmanlı modernleşmesi dersleri ile öğrencilere yeni perspektif

Sakarya Üniversitesi Genç Ofis, Osmanlı’dan Cumhuriyet’e uzanan yakın tarihi ele alan bir ders serisi başlattı. Üç oturum halinde planlanan programın bu haftaki bölümünde, II. Abdülhamid dönemi ve Jön Türk hareketi detaylı şekilde incelendi. Ders kapsamında, Osmanlı İmparatorluğu’nun 18. yüzyıl sonlarından...