Sosyal, kültürel ve sanatsal gelişimi destekleyen kulüpler, öğrencilerin çok yönlü gelişimine katkı sunuyor
Millî Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü bünyesinde yürütülen kulüp çalışmaları, 2024-2025 eğitim öğretim yılında büyük ilgi gördü. Okul öncesi, ilkokul ve ortaokullarda sürdürülen etkinlikler, öğrencilere akademik başarının yanı sıra sosyal ve kültürel gelişim olanağı da sunuyor.
Kulüp faaliyetleri yürütülen okul sayısı yüzde 50 arttı
2023-2024 döneminde 2.097 okulda uygulanan kulüp çalışmaları, 2024-2025 eğitim yılında 3.091 okula ulaştı. Söz konusu artış, öğrencilerin kulüplere olan ilgisini ve okulların bu alandaki kapasitesini ortaya koydu. Aynı zamanda şube ve öğrenci bazında da ciddi bir artış yaşandı.
Kulüpler öğrenci aidiyetini ve bireysel gelişimi güçlendiriyor
Türkiye genelindeki 81 ilde uygulanan bu kulüp faaliyetleri, öğrencilerin okula olan bağlılıklarını artırırken; yetenek, ilgi ve becerilerine uygun alanlarda gelişim göstermelerine olanak sağlıyor. Öğrenciler, hem bireysel hem de sosyal becerilerini geliştiriyor.
Takım ruhu, sorumluluk ve üretkenlik gelişiyor
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından sürdürülen bu çalışmalar, öğrencilerin özgüven kazanmalarına, sorumluluk almalarına, ekip içinde çalışma becerilerini geliştirmelerine ve üretken bireyler olarak yetişmelerine katkı sağlıyor.
Kulüp yelpazesi öğrencilerin ilgi alanlarına hitap ediyor
Okullarda yürütülen kulüp faaliyetleri arasında Akademik Eğitim, Güzel Sanatlar, Yabancı Dil, Zekâ Oyunları, Robotik Kodlama, Drama, Değerler Eğitimi, Beden Eğitimi, Spor, Geleneksel Çocuk Oyunları, Halk Oyunları ile Bilim Olimpiyatları ve Proje Çalışmaları gibi çok çeşitli alanlar yer alıyor. Bu çeşitlilik sayesinde her öğrenci kendine uygun bir alanda etkinliklere katılma fırsatı bulabiliyor.
Kulüpler yaygınlaştırılacak
Millî Eğitim Bakanlığı, kulüp faaliyetlerinin öğrenciler üzerindeki olumlu etkilerini dikkate alarak, önümüzdeki yıllarda bu çalışmaları daha da yaygınlaştırmayı hedefliyor. Amaç, her öğrencinin potansiyelini ortaya çıkarabileceği bir ortam sunmak.



